Jak umieszczać frazę kluczową

Jak umieszczać frazę kluczową.

Jak umieszczać frazę kluczową? Dziś napisze wszystko chaotycznie, ale bez lania wody. Wracając do pytania, czyli odwieczne pytanie SEOwców, oraz tych początkujących. NJest wiele poradników oraz artykułów. Jednak po co lać wodę jak można powiedzieć wprost. Moja fraza kluczowa to “jak umieszczać frazę kluczową“.

Gdy mówimy o frazie kluczowej to raczej wiesz co to SEO. Jeśli nie, to zapraszam Cię tutaj: Oferta SEO oraz co to jest SEO. Jeśli jeszcze zastanawiasz się jak rozliczać SEO to zapraszam tutaj: SEO to proces, nie jednorazowa akcja

Gdzie umieszczamy frazę kluczową

Zawsze w “PIERWSZYM RZĘDZIE” tj.:

  • meta-title
  • meta-description
  • zaczynamy frazę także w adresie URL tzw. slug’u
  • w H1, H2
  • w pierwszym akapicie <p>
  • oraz najlepiej <strong> w pierwszym akapicie aby wyróżnić frazę – nie wyróżniamy przez znacznik <b> ponieważ jest nieskuteczny.
  • w dalszej części wpisu

Zasada jest jedna! Jeśli chcesz na prawdę wypozyjonować frazę to musi być ona zawsze w pierwszym “rzędzie”. Zobacz jak wygląda tytuł mojego wpisu, jak wygląda opis (poprzez zbadaj element – meta-description). W H1, H2, w akapicie.

Gdy użytkownik wpisuje w google “jak umieszczać frazę kluczową” to zauważ, że Google pokazuje tylko takie wyniki gdzie fraza jest wszędzie pierwsza. Oczywiście w tytule możemy ją podwoić, potroić. Musi jednak mieć to wszystko sens.

Jak umieszczać frazę kluczową - wygląd w wyszukiwarce Google
Jak umieszczać frazę kluczową – wygląd w wyszukiwarce Google. Jak możemy prostym sposobem zwiększyć szansę na TOP wyszukania.

Na co musimy zwrócić uwagę przy umieszczaniu frazy kluczowej?

Tekst, który zawiera poniżej 300 słów max 3 razy. Jeśli mamy mniej niż 900 słów umieszczamy maksymalnie 6 razy. Gdy mamy więcej niż 900 słów – umieszczamy dowolnie. Oczywiście bez przesady.

Źródło: Na głównej stronie wtyczki Yoast, oraz z własnego doświadczenia 🙂

Poprawne umieszczanie frazy kluczowej i jej efekty

Chyba każdy dobrze wie, że poprawnie umieszczona fraza kluczowa daje nam większą pozycje w wynikach wyszukiwarki. Jesteśmy po prostu bardziej widoczni. Oczywiście musimy dać Google troszkę czasu. Spotkałem się także z ludźmi, którzy myślą że wyszukiwarka to przeglądarka. Dlatego sprostuje to banalne i błędne myślenie. Wyszukiwarka to tam gdzie wyszukujesz, np.: Google, Bing, Yahoo. Przeglądarka to tam gdzie będziesz przeglądał Internet czyli np.: Mozilla, Chrome, Opera, Explorer.

Kiedy pojawi się moja strona w Google

Ten temat będę chciał poruszyć w oddzielnym wpisie. Jednak na szybko. Gdy już masz swoją stronę i zainstalowany CMS, bądź samodzielny wykonany kod to:

  • Podłącz Google Analytics oraz Google Search Console,
  • Dodatkowo można stworzyć Google Moja Firma – wizytówka Google jest darmowa, a bardzo dużo daje,

Jeśli nie wiesz co to Analytics zobacz tutaj: Seria Poradników Analytics. O GSC jeszcze nie pisałem oraz nie nagrywałem, jednak jest to niezbędne narzędzie. Dzięki Search Consoli możesz monitorować swoje adresy URL, skutecznośc, mapowanie oraz dane strukturalne. Dodatkowe opcje pojawiają się, gdy będziesz podpinał dane strukturalne czyli Schema. O tym jednak będzie w oddzielnym wpisie, a tutaj pojawi się odnośnik.

Co jak już podłącze narzędzia Google

Wtedy pozostaje Ci czekać. Jeśli podpiąłeś sitemap.xml oraz robots.txt i wykonałeś powyższe czynności to pozostaje Ci czekać. Pamiętaj nasilać swoją stronę WWW frazami kluczowymi. Jak umieszczać frazę kluczową pisałem już wcześniej wyżej. Pamiętaj, że im lepiej ułożysz sitemape, tym lepiej strona będzie indeksowana. Spójrz na moim przykładzie (kliknij w drugim zdaniu w rozszerzenia). To właśnie takie szczegóły pozwolą Ci na większą pozycje. Nowa strona w Google pojawia się zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych

Jak szukać inspiracji w SEO

Odpowiedź jest prosta. Wchodź na duże potężne firmy i patrz im w kod źródłowy. Sprawdzaj jakie mają META, jakie mają dane strukturalne, jakie mają skrypty.

Jak umieszczać frazę kluczową aby nie nastąpiła kanibalizacja frazy kluczowej

Kanibalizacja frazy kluczowej to niczym więzienie dożywotnie. Jeśli już robimy wpis, lub stronę w której wybieramy frazę kluczową to nie robimy kolejnej. Jeśli ja teraz piszę “jak umieszczać frazę kluczową” to nie zrobie kolejnego wpisu o tym. Gdy zdublujemy tematy, które są głównie nastawioną na fraze X wtedy następuje kanibalizacja frazy. Nasza treść znacznie traci na jakości.

Myślę, że napisałem to w dużej pigułce i starczy na ten czas. Jednak ten wpis zostanie zaktualizowany i dość szczegółowo rozbity. Jeśli masz pytania skontaktuj się ze mną.

Chcesz być na bieżąco? Czytaj Blog KamikStudio:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *