Czym jest Facebook Ads – szybki wstęp

Facebook Ads (business facebook) jest bardzo podobnym narzędziem jak połączenie Google Analytics z Google Ads. Jest także świetnym narzędziem analityki oraz tworzenia reklam, ponieważ możemy idealnie dobrać grupę odbiorców. Facebook pozwala nam na pełne dane demograficzne osoby, jej zainteresowania poprzez polubione fanpag’e (strony) i nie tylko. Tak samo jak w Google Analytics, możemy stworzyć sobie grupę odbiorców, na której będzie bazowała później reklama w Google Ads. Dzięki Facebook Ads możemy także wywołać idealny remarketing, na którym (w zależności od branży) możemy świetnie zarobić. Musimy jednak pamiętać, że Google nigdy nie sprecyzuje nas lepiej niż Facebook. Prawa jest taka, że zakładka z facebookiem jest u niektórych wgl. nie wyłączana. To co robimy na Facebooku jest całkowicie śledzone, przez co reklamodawca ma nas w pigułce.

Strona tytułowa – business facebook – Twój początek w Google Ads.

Piksel Facebook’a – śledzenie i remarketing w pigułce

Narzędzie, o którym każdy mówi, każdy wie, a nie potrafi dobrze wykorzystać. Nie raz pewnie zdarzyło Ci się, że wszedłeś na jakąś stronę z jakimś produktem (np. butami) a potem dręczyły Cię reklamy z tym co oglądałeś wcześniej. Dlaczego tak się dzieje? Prosta odpowiedź: remarketing. W Google Analytics, możemy to tworzyć, dzięki naszemu tagowi sledzącemu, który umieszczamy w sekcji HEAD. W Facebook Ads jest to, prawie że identyczny sposób, poprzez dodanie piksela facebooka (naszego taga, którego umieszczamy w HEAD). Facebook ma to do siebie, że możemy bardziej sprecyzować co dokładnie chcemy śledzić. Jednak jeśli chcemy mówić o tym dalej to musimy wiedzieć co to jest konwersja. Konwersja to w sumie uzyskany wynik np. ZAKUP, ODWIEDZENIE STRONY X, PRZEJŚĆIE DO KASY, WYPEŁNIENIE FORMULARZA. Zależy co dla nas jest celem. Nie przypadkowo wymieniłem w/w nazwy i napisałem z dużej litery. Przykład konwersji dla Facebook Ads – poprzez piksel to właśnie min. ZAKUP. Piksel, może nam wyciągnąć osoby, które dokonały zakupu w danym okresie czasu (X dni wstecz). Możemy także sprawdzić, kto opuścił nasz koszyk zakupowy. Rozwiązanie jest proste – tworzymy algorytm przez piksel facebooka (wszedł na PRZEJŚCIE DO KASY ale WYKLUCZ – ZAKUP). Możliwości jest sporo. Ustawienia bardzo podobne do Google Analytics.

Facebook Ads – oferta KamikStudio

Nie przedłużając, bo to nie czas na blog. Jeśli szukasz osoby, która poprowadzi Twój fanpage – dobrze trafiłeś. Napisz do mnie, lub zadzwoń. Odpowiem w ciągu 24h, ustalimy szczegóły, pokaże efekty, a później zobaczymy. Zachęcam także do odsłuchania wywiadu z Pawłem Kępą odnośnie remarketingu na facebooku. Usłysz jak prawie zerowym nakładałem zbudowałem 4 cyfrowy przychód.

Sprawdź też mojego bloga – bądź na bieżąco z KamikStudio