W dużym skrócie SEO = Technologia + Treści + Linkowanie. Istnieje jeszcze SXO czyli SEO z dodatkiem UI/UX. Pierwsze efekty SEO są widoczne zazwyczaj po 3 miesiącach dobrych praktyk. W niektórych specyficznych branżach jak MODA jest to nawet pół roku do roku czasu.
W wielkim skrócie – im więcej linków prowadzi do strony, tym strona jest bardziej atrakcyjna, widoczna i prawdziwa do Google. W linkowaniu zewnętrznym korzysta się często z tzw. Anchorów. Anchor to podlinkowany tekst np. meble ogrodowe – taka podlinkowana fraza to tzw. Anchor text. Google wie, że pod tą frazą kryje się link, który prowadzi do naszej strony. Budujemy świadomość, która pozwoli zaindeksować naszą strone właśnie pod tą frazą.
Dlatego bardzo ważnym elementem jest podanie fraz, na których musimy się skupić. Oczywiście nie rozliczamy się za frazy, tylko za ogólny wypracowany efekt. Będą indeksować się frazy które chcemy, oraz te które wyjdą nam w trakcie działań – całkiem niespodziewanie a korzystnie dla nas.
W naszej branży mówi się, że Content is King. Im więcej treści oraz podstron na naszej stronie tym lepiej dla Google. Google uwielbia treści, może z nich wyciągać frazy kluczowe. Istotnym elementem jest to, aby robić to dobrze zachowując dobre praktyki SEO min. nagłówki, meta tagi, przyjazne obrazki z atrybutami ALT, odpowiednia ilość znaków w akapitach jak i ogólnie w artykułach. Przykład? Proszę wpisać w Google jak umieszczać frazę kluczową. Pod frazą wyświetli się KamikStudio.
Minimalna rekomendacja to co najmniej dwa artykuły na bloga w miesiącu.
Ostatni z filarów dobrych praktyk SEO. Strona musi być dobrze napisana, stosować dobre praktyki, być wydajna i ultra szybka. Bez tak naprawdę tego filaru nasza strona będzie miała wielkie trudności w pozycjonowaniu. Obecnie Pani strona posiada mnóstwo błędów. Prawidłowo wymaga pisania od nowa.
Nie powiemy, że będziesz pierwszy. Nie pokażemy jak osiągnąć w miesiąc górkę w Google. Nie popełnimy błędów innej agencji. Nie zrobimy tego niżej niż 1500 zł netto oraz nie rozliczamy tego jednorazowo.
Jeśli tak robi agencja, z która pracujesz – zrezygnuj z niej. Jeśli nie masz osoby lub firmy, która Cię prowadzi lub chcesz zmienić – zostań z nami.
Teraz proszę wpisz w Google: jak umieszczać frazę kluczową, a następnie wróć tutaj. Najprawdopodobniej zobaczyłeś nas nawet nie na pierwszym miejscu a na tzw. miejscu zerowym.
Teraz pokażemy parę wykresów, gdzie duma nas rozpiera. Czerwona linia oznacza początek współpracy.
To efekty, które udało się uzyskać bardzo małym kosztem w zaledwie kilka miesięcy. Patrzymy na wykresie od czarnej linii w prawo. Oczywiście pokazaliśmy także wykres spadkowy, gdzie widać dwie czerwone linie. Niestety efekt spadku otrzymaliśmy przez przerwanie działań w okolicach stycznia 2022r.
Można śmiało powiedzieć, że pierwsze efekty widoczne są zazwyczaj po 2-3 miesiącach SEO. Mówią to nawet w/w wykresy.
SEO jak wspomniano to: TECHNOLOGIA + TREŚCI + LINKI. Bez tych 3 filarów - nie ma mowy o czymkolwiek. Zaczynamy od minimum:
Rozliczamy się za prace, nie za pozycje, nie za frazy. Szanujemy swój czas jak i czas naszego partnera. Chcemy być fair-play. Nie musimy podpisywać umowy jeśli nie chcesz, możesz nas sprawdzić i sam zdecydujesz co dalej.
To w wielkim skrócie — poznasz nas, gdy będziemy mogli być Twoim Partnerem w Biznesie.
O samym procesie SEO pisaliśmy już na naszym blogu. Musimy jednak pamiętać, że za efektami musimy odczekać nawet dobre pół roku. Możemy obserwować zachowania naszych użytkowników przez dostępne narzędzia tj. Google Analytics, HotJar, Pixel czy SENUTO / Semstorm. Z każdym tygodniem możemy zauważyć wzrost liczby użytkowników lub podnoszących się fraz kluczowych. Wszystko zależy od intensyfikacji prowadzonych działań, budżetu oraz tekstów na stronie.