Jak rozliczać SEO. SEO to 100% PROCES nie jednorazowe działanie. Nie kosztuje X zł. Nie wycenimy go od razu. SEO nie jest statyczny. Pozycjonowanie to proces

Jak rozliczać SEO — O czym będzie wpis

Jak rozliczać SEO, czyli jak rozliczać się z pozycjonowania powinien wiedzieć każdy. W Polsce powstaje co chwilę jakiś startup, a porządne firmy idą w odstawkę. Za wszystkim idzie oczywiście cena. Jednak za dobre auto, chyba także chcemy dobrze zapłacić?

Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć najważniejszą rzecz! SEO to PROCES. Nie jest to jednorazowe działanie. Pozycjonowania nie można zrobić w miesiąc, dwa, trzy, cztery. Optymalizacje musimy robić codziennie. SEO to nie Google Analytics.

Czym jest pozycjonowanie (SEO) oraz jak rozliczać się z niego

SEO (search engine optimization) po naszemu: Optymalizacja Wyszukiwarki. SEO rozliczamy w abonamencie, jako proces. Robimy to cały czas, nie przestajemy. Kontrolujemy konkurencje, monitorujemy, optymalizujemy. Pozycjonowanie nie kosztuje X. To „abonament” – PROCES, który kosztuje Y.

Jeśli firma Ci powie, że zrobi Ci pozycjonowanie w kwocie 1000zł. To powinna już dawno się zamknąć.

Jeśli firma powie, że będzie Ci robić pozycjonowanie oraz co miesiąc będziesz płacił np. 1000zł – okej — mamy proces. Pytanie na ile czasu? Chyba że robi to dożywotnio z domeną

Jak wpłynąć na SEO:

  • treść i jeszcze raz treść
  • fraza kluczowa w slug (url), meta-title, meta-description, H1, H2, akapicie. Koniecznie w pierwszej kolejności (spójrz na przykład tego wpisu. Gdzie fraza kluczowa to „jak rozliczać SEO
  • strong — czyli pogrubianie fraz kluczowych we wpisie — nie przez znacznik B, tylko STRONG
  • minimum 900 słów
  • używanie zewnętrznych i wewnętrznych linków w treściach (anchor teksty z wykorzystaniem atrybutu ALT — tekst alternatywny). Linkowanie to tzw. link building
  • nazwa obrazka koniecznie jak nazwa wpisu np. jak-rozliczac-seo.png oraz dodawanie tekstu alternatywnego ALT do każdego obrazka
  • zgodnie z powyższym — przynajmniej jeden, dwa obrazki we wpisie
  • gęstość frazy kluczowej — mówi się, że nie ma limitów. Jednak zalecam 5 do poniżej 900 słów. Jeśli mamy więcej niż 900 słów możemy dodawać ich więcej. Nie przesadzając,
  • używanie zróżnicowań zdań
  • odpowiednia długość tytułu (max 65 znaków lub 200 – 569 pixeli) oraz opisu strony (min. 70, max 160, lub 600 – 940 pixeli)

TODO: Google Analytics KamikStudio

  • strona dostosowana pod telefony. Zastosowanie technologii AMP, PWA, RWD. Ewentualnie strona oparta na bootstrap. Szybkość strony możemy sprawdzić np. poprzez PageSpeed Insights Google
  • oryginalność, unikatowość
  • aktualizowanie starych wpisów, stron etc.
  • stosowanie przekierowań 301, aby unikać stron 404
  • zainstalowany sitemap.xml oraz robots.txt — sitemap możemy rozbijać na kategorie. Zobacz, jak wygląda to u mnie — klikając
  • stosuj nawigacje — breadcrumb’sy, paginacje. Niech ona będzie na każdej stronie, podstronie
  • Friendly URL — czyli przyjazne linki. Link ma wyglądać np.: kamikstudio.pl/blog/kategoria/artkul, a nie kamikstudio.pl/45435345355 czy kamikstudio.pl/$%2423
  • nie rób kanibalizacji fraz kluczowych — nie używaj tej samej frazy na każdej stronie / wpisie etc.

Jest jeszcze tysiące innych czynników. Jednak jeśli będziesz trzymać się w/w podstawy to na pewno pojawisz się w wyszukiwaniach.

Czego już nie robimy w SEO — Jak rozliczać się z SEO

  1. Nie dodajemy naszych stron do katalogów SEO. Jeśli strona X ma tysiąc linków odsyłających = Nie jest już ona nic warta. Jej „scoring” jest zerowy i bezwartościowy,
  2. meta-keywords także odeszło do lamusa,

Złota myśl. SEM a SEO — Jak rozliczać się z pozycjonowania

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) to co innego niż optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO).

W przypadku SEM firmy płacą, by wziąć udział w aukcji, w której stawką jest przestrzeń reklamowa. Reklama zwycięzcy aukcji jest wyświetlana w wyszukiwarce.

Tagowanie słów kluczowych w treści zwiększa szanse strony na wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki. Nazywamy to optymalizacją stron pod kątem wyszukiwarek (SEO). To bezpłatne rozwiązanie pozwoli osobie bądź firmie X docierać do większej liczby potencjalnych klientów.

Jednak ani SEM, ani SEO nie zapewniają darmowej przestrzeni reklamowej, ani zoptymalizowanego projektu strony.

TODO: Usługi SEM KamikStudio

Chcesz być na bierząco? Czytaj Bloga KamikStudio :

1 myśl na temat “Jak rozliczać SEO. SEO to 100% PROCES nie jednorazowe działanie. Nie kosztuje X zł. Nie wycenimy go od razu. SEO nie jest statyczny. Pozycjonowanie to proces

  1. Pingback: Jak umieszczać frazę kluczową? Zawsze w "pierwszym rzędzie"!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *